A XX. század múltjának emlékei a Kiskőrösi Kistérségből PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Horváth István   
2010. szeptember 16. csütörtök, 18:29

A KTKT Egységes iskola és Szakiskola a TÁMOP-3.2.9/B „Audiovizuális emlékgyűjtés” című konstrukcióban sikeresen pályázott 5 002 820 Ft-ra.

A program részt vevői
A konstrukció közvetlen célcsoportja azok a pályázat keretében kiképzett pedagógusok, akik a pályázatban résztvevő diákokat felkészítik audiovizuális emlékgyűjtésre.

A program közvetett célcsoportja azok a pályázatban résztvevő diákok, akiket a kiképzett pedagógusok felkészítenek audiovizuális emlékgyűjtésre.

A program célja, indoklása:

A hazai középiskolai történelem-oktatásban csekély súllyal szerepel az 1945 utáni korszak.
A közelmúlt történeti eseményeinek feltárására és bemutatására a korszerű szakmai módszerek és informatikai eszközök új utakat nyitottak, a hagyományos és új típusú dokumentumok és tartalmak digitalizált, multimédiás prezentációja pedig képes megszólítani a középiskolás korosztályt.

A program megvalósítása során a kiválasztott középiskolás diákok bevonásával kerül sor az elmúlt évszázad, ill. a közelmúlt történeti eseményeit felidéző, még élő szemtanúk felkutatása a Kiskőrösi Kistérségben. A projekt megvalósításával gazdagodik a középiskolai történelemoktatás módszertana, hiszen tanulók készítik a történelmi múltat megidéző riportokat.

A létrejövő audio-vizuális felvételekből kialakított oktatási segédanyag felhasználásának elterjesztése a cél oly módon, hogy új pedagógiai eszköztár kialakítására és gyakorlat közbeni továbbfejlesztésére kerüljön sor.

A projekt megvalósítását az Európai Szociális Alap és a Magyar Köztársaság költségvetése társfinanszírozásban biztosítja.

A program megvalósítása
A projekt megvalósítása során először szakmai továbbképzésen vesznek részt a diákok munkáját irányító pedagógusok.
A 8 fő középiskolai tanulót felkészítik tanórán kívüli tevékenység keretein belül az audiovizuális adatgyűjtés elvégzésére (interjúkészítés technikája, a szükséges eszközök használata stb.).

Azonosítják, felkutatják az interjúalanyokat, megszervezik a 25 interjú elkészítését.

Az 1939-90 közötti korszak tanúival életútinterjúkat készítenek tanórán kívüli tevékenységek formájában.

A tanárok részt vesznek a pályázat tartalmának megvalósítását segítő konzultációkon, tanácskozásokon, konferenciákon.

Az elkészült interjúk az utómunkálatok elvégzése után kerülhetnek be az országos adatbázisba.